Základná škola s materskou školou Častá
Tu sa chceme vzdelávať a rásť!
Kontakty
ZOZNAM DETÍ - školský rok 2019/2020
1. trieda - VČIELKY
Triedne učiteľky: Gabriela Škanderová
Liana Hroncová
1. | Barančok Martin |
2. | Detvan Juraj |
3. | Filová Isabel |
4 | Hrdlička Juraj |
5. | Jančo Jakub |
6. | Košan Adam |
7. | Krútil Samuel |
8. | Kschill Patrik |
9. | Lindtnerová Katarína |
10. | Miková Dorota |
11. | Mizera Giorgia |
12. | Neshoda Richard |
13. | Nezhoda Matej |
14. | Nitschneider Erik |
15. | Nitschneiderová Emily |
16. | Podobek Kristián |
17. | Podobek Martin |
18. | Porkertová Katarína |
19. | Tatranská Hana |
20. | Tichá Agáta |
Články:
Adaptačný program materskej školy
Vstup dieťaťa do MŠ je jeho prvým krokom do spoločnosti. Ten prináša so sebou množstvo zmien, s ktorými sa dieťa musí vyrovnať. Problémy však nemá len dieťa, ale i rodičia a v neposlednej miere aj učiteľky v materskej škole, napriek tomu, že disponujú profesionálnymi skúsenosťami.
Priebeh adaptačného procesu je u každého dieťaťa individuálny, preto nevieme vopred určiť jeho dĺžku, ani intenzitu. Vieme len odhadnúť čo dieťa momentálne prežíva a to na základe jeho správania sa v prvých dňoch v materskej škole
Prvá časť adaptácie – 1. týždeň – ORIENTAČNÝ
1. týždeň je pre dieťa orientačný, VIAC POZORUJE, nezapája sa do hier, vníma množstvo nových podnetov, ešte sa nepokúša o prvotný kontakt s rovesníkmi, je uzavreté, zdržanlivé, niekedy plače a nekomunikuje vôbec alebo len veľmi málo.
ÚLOHA RODIČA – nelúči sa dlho s dieťaťom, ak má možnosť, neprerušuje pobyt dieťaťa v MŠ, ak nechá dieťa v MŠ iba na dopoludnie, po príchode domov nechá dieťa dostatočne odpočinúť, nezaťažuje dieťa aktivitami väčšieho charakteru
ÚLOHA UČITEĽKY – venuje mu individuálnu pozornosť, zaujme ho hračkou, rozptyľuje ho, vzbudzuje jeho zvedavosť, rešpektuje osobnosť dieťaťa, pomocou hier sa snaží o prvotný kontakt s ním, sprostredkuje mu najdôležitejšie pravidlá správania sa v MŠ, oboznámi ho s priestormi, spolupracuje s rodičmi, dovolí ponechať dieťaťu obľúbenú hračku alebo vec
SPRÁVANIE DIEŤAŤA PO PRÍCHODE DOMOV – prežíva približne to, čo dospelí po namáhavom dni, je neisté, unavené, túži po odpočinku, obmedzuje mnohé zo svojich rutinných činností, potrebuje čas na spracovanie nových podnetov.
Druhá časť adaptácie – 2. týždeň – OBDOBIE PREBUDENIA, PRESADENIA SA
Dieťa začína spolupracovať, začína komunikovať, zapájať sa do spoločných činností, hier, podniká prvé kontakty s rovesníkmi, pokúša sa presadiť, rýchlo sa unaví, snaží sa upútať pozornosť.
ÚLOHA RODIČA – neprerušuje pobyt v MŠ ani na jeden deň, ak to nie je nevyhnutné, nelúči sa s dieťaťom dlho, nezaťažuje dieťa väčšími aktivitami, podporuje priateľstvá z MŠ, rešpektuje osobnosť dieťaťa
ÚLOHA UČITEĽKY – upevňuje priateľstvá detí, oboznamuje dieťa s ostatnými zamestnancami, a ďalšími priestormi MŠ, pomáha pri riešení konfliktov, je dôsledná
SPRÁVANIE DIEŤAŤA PO PRÍCHODE DOMOV – pôsobí nevyrovnane, je náladové, plačlivé, pokúša sa upútať pozornosť rôznymi spôsobmi, je odmietavé a unavené.
Správanie dieťaťa sa blíži k norme, je vyrovnanejšie a istejšie, podriaďuje sa pravidlám triedneho spoločenstva, prejavuje rovesníkom svoju náklonnosť, zaujíma sa o aktivity iných detí, napodobňuje ich.
ÚLOHA RODIČA – neprerušuje pobyt v MŠ ani na jeden deň ak to nie je nevyhnutné, podporuje nové priateľstvá, rešpektuje psychosomatickú záťaž dieťaťa, v tomto období je najvhodnejšie u detí, ktoré mali dopoludňajšiu adaptáciu, predĺžiť pobyt na celodenný
ÚLOHA UČITEĽKY – upevňuje pravidlá správania sa v MŠ, zapája dieťa vo väčšej miere do všetkých činností , rešpektuje individualitu dieťaťa
SPRÁVANIE DIEŤAŤA PO PRÍCHODE DOMOV – dieťa je fyzicky vyčerpané, rýchlo sa unaví, večer zaspáva skôr, neprejavuje emócie.
V priebehu 1. mesiaca by sa dieťa malo upokojiť, zvyknúť si.
Ak ste zadali správny administrátorský e-mail, boli naň doručené dočasné prihlasovacie údaje. Tieto údaje sú platné iba 60 minút. Ak sa v tomto časovom intervale neprihlásite, budú obnovené pôvodné prihlasovacie údaje.
Prebieha testovanie