Základná škola s materskou školou Častá
Tu sa chceme vzdelávať a rásť!
Kontakty
Školský špeciálny pedagóg: Mgr. Gabriela Molnárová |
Školský špeciálny pedagóg je odborník, ktorý sa priamo podieľa na výchove a vzdelávaní žiakov so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami.
Školský špeciálny pedagóg poskytuje špeciálno-pedagogický servis žiakom so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami. Sú to:
- žiaci so zdravotným postihnutím, napr. s mentálnym, sluchovým, zrakovým alebo telesným postihnutím, narušenou komunikačnou schopnosťou alebo autizmom,
- žiaci dlhodobo chorí alebo zdravotne oslabený,
- žiaci so špecifickými vývinovými poruchami učenia,
- žiaci s poruchou aktivity a pozornosti,
- žiaci s poruchami správania,
- žiaci zo sociálne znevýhodneného prostredia,
- žiaci s nadaním.
Náplňou školského špeciálneho pedagóga na našej škole je:
- priama práca so žiakmi, ktorým boli diagnostikované špecifické vývinové poruchy učenia,
- priama práca so žiakmi, ktorí boli diagnostikovaní ako dlhodobo chorí a zdravotne oslabení,
- priama práca so žiakmi, ktorým bola diagnostikovaná porucha aktivity a pozornosti,
- priama práca so žiakmi, ktorým bolo diagnostikované nadanie,
- priama práca so žiakom, ktorému bol diagnostikovaný narušený vývin reči,
- priama práca s deťmi, ktorým bol doporučený odklad povinnej školskej dochádzky, Tréning fonematického uvedomovania podľa, D. B. Eľkonina.
Do náplne školského špeciálneho pedagóga ďalej patrí:
- depistáž detí s problémami v učení a v správaní sa,
- orientačné špeciálnopedagogické vyšetrenie po návrhu triedneho učiteľa, vyučujúcich alebo rodičov,
- spolupráca s rodičmi (individuálne konzultácie, rady a informácie rodičom, spoločná tvorba individuálnych výchovno- vzdelávacích programov, informácie podľa potreby),
- spolupráca s učiteľmi (konzultácie, systematické pozorovanie, diagnostika problémových a zaostávajúcich žiakov, tvorba individuálnych výchovno-vzdelávacích programov),
- spolupráca s poradenskými zariadeniami (CPPPaP, CŠPPaP, …).
Informácia pre rodičov: |
Ak výsledky Vášho dieťaťa v škole nezodpovedajú spoločne vynaloženej námahe aj keď sa každodenne s dieťaťom pripravujete na vyučovanie.
Ak máte pocit, že sa niečo deje, je vhodné osloviť školského špeciálneho pedagóga, alebo triedneho učiteľa a dohodnúť sa na spoločnom postupe.
Tí Vás nasmerujú na odbornú pomoc do Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie (CPPPaP), kde zdiagnostikujú Vaše dieťa, určia jeho silné a slabé stránky, stanovia diagnózu (pomenujú problém), navrhnú optimálne postupy, adekvátnu terapiu a reedukáciu.
Stanovením diagnózy v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie (CPPPaP) sa Vaše dieťa vo vyučovacom procese stáva alebo nestáva žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Ak sa dieťa stáva žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami vyžaduje individuálny prístup, zmenu (modifikáciu) foriem, rozsahu, v závažných prípadoch aj obsahu vzdelávania.
Potom podľa druhu a stupňa poruchy (jej charakter určuje špeciálno-pedagogické vyšetrenie) zabezpečuje škola starostlivosť, výchovu a vzdelávanie formou školskej integrácie, teda začlenením žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a vytvorením podmienok prostredníctvom individuálneho výchovno – vzdelávacieho programu.
Pre Vaše dieťa je dôležité: aby ste začali spolupracovať so školou a snažili sa o jeho úspešné napredovanie, pretože škola vytvára primerané podmienky:
- rešpektovaním a uplatňovaním aktuálne platnej legislatívy,
- navrhnutím individuálnej špeciálnopedagogickej reedukácie, ktorá je zameraná na zmiernenie negatívnych vplyvov poruchy alebo postihnutia na výchovno – vzdelávacie výsledky, pričom reedukačné hodiny u každého žiaka sú prispôsobené výsledkom psychologickej a špeciálnopedagogickej diagnostiky, to znamená, že sú zamerané na tie oblasti, v ktorých majú títo žiaci deficity.
Každý žiak zaradený do špeciálnopedagogickej starostlivosti absolvuje u školského špeciálneho pedagóga jednu hodinu týždenne podľa vopred stanoveného rozvrhu alebo je možnosť počet hodín prispôsobiť stupňu deficitu dieťaťa.
Výhodou školy so školským špeciálnym pedagógom je to, že dieťa nemusí dochádzať na reedukácie porúch alebo postihnutia do poradenského zariadenia, ale starostlivosť diaťaťa je zaistená priamo v škole.
CPPPaP Pezinok
CPPPaP Trnava
Konzultačné hodiny: |
Konzultačné hodiny sú podľa potreby po telefonickom, emailovom alebo osobnom dohovore.
033/649 52 11 molnarovag@zscasta.sk
Ak ste zadali správny administrátorský e-mail, boli naň doručené dočasné prihlasovacie údaje. Tieto údaje sú platné iba 60 minút. Ak sa v tomto časovom intervale neprihlásite, budú obnovené pôvodné prihlasovacie údaje.
Prebieha testovanie