Základná škola s materskou školou Častá
Tu sa chceme vzdelávať a rásť!
Kontakty
The main idea of the project is to encourage our students to use foreing language. We would like to show them the importance of learning foreign language by lots of games. During the project we motivate the students to develop their computer skills.
CIELE
Aims:
Improving communicating skills - speaking and writing in English
Developing language competences (listening, reading, speaking, writing)
Openness on other people and respect for each other
Tolerance of different custom, culture and tradition
Writing letters in foreign language
Talking via skype in foreign language
Learning to use various ICT tools
Encouraging to use foreign language
PRACOVNÝ POSTUP
1. All About Me: All students make a poster/little book about themselves.
2. Christmas: The children create christmas cards and send them to each other. The classes make short videos, where they sing some christmas songs and tell christmas poems.
3. Play1: We made a Skype calling, where we countinue the introduction with some plays. Then we make a memory game via Skype.
4. Play2: All classes prepare a little presentation and quiz about their country and city. After them we make a skype calling where the children get the question of quiz and answer them.
5. Play3: We send some pictures or video about our school. We make a crossword about animals.
6. Play4: Both of us send a video about our favorite sport games (2-3 pieces). After then the classes learn the new games. Send some pictures or video about the new type of play.
7. Play5: The classes make a board game to each other. The board game’s topic is the common work.
OČAKÁVANÉ VÝSLEDKY
We plan to make presentations, prepare some games, make some videos and talk via skype.
Videá z našej činnosti si môžete prehliadnuť:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=US8TyrgkDTE
https://www.youtube.com/watch?v=SzeDR3anipg
https://www.youtube.com/watch?v=SzeDR3anipg
https://www.youtube.com/watch?v=EbdsvdXT-yE
Bridging our worlds
Medzinárodný školský projekt
Po niekoľkoročnom úsilí sa našej škole podarilo zapojiť sa do medzinárdného partnerstva škôl a spolupracovať na medzinárodnom projekte
Názov nášho projektu je Bridging our worlds - Stavanie mostov medzi našimi svetmi. Partnermi sú 2 školy zo Španielska, 2 z Grécka, 1 z Poľska, 1 z Talianska, 1 z Nemecka a naša škola. Do projektu sú zapojení žiaci 6. ročníka.
Ciele:
- zvýšenie používania angličtiny ako prostriedku medzinárodnej komunikácie v písomnej a ústnej forme,
- použitie zážitkového učenia s cieľom dozvedieť sa o iných krajinách a kultúrach,
- rozvoj multikultúrneho povedomia,
- integrácia využívania nástrojov informačných a komunikačných technológií a Web 2.0 vo výučbe, učení a komunikáciu,
- vytvoriť silné väzby medzi účastníkmi.
Priebeh:
- na začiatku študenti a učitelia predstavia seba, svoje mesto, krajinu (október-november) a vymieňajú si listy, e-maily a projekty,
- predstavia zaujímavé miesta a pamiatky vo svojich krajinách (december),
- spracujú tradičné povolania svojich krajinách a predkladajú si ich navzájom (január),
- pripravujú DVD s ich tradičnými tancami a snažia sa ich naučiť navzájom (február),
- robia prezentáciu hier, ktoré sa hrali v minulosti a hier, ktoré hrajú teraz, snažia sa hrať s ich priateľmi (marec – apríl),
- robia olympijský príbeh a kvíz dohromady - o zvláštnych dňoch, zvykoch svojich krajín, a vymieňajú si darčeky a karty (máj – jún).
Očakávané výstupy:
- DVD s našimi tancami,
- tematické plagáty,
- elektronická kniha propagujúca historické remeslá,
- rozvoj spolupráce nadviazanie priateľstiev medzi našimi žiakmi a žiakmi zo zahraničia,
- prípadné výmenné návštevy medzi krajinami.
O priebehu a novinkách vás budeme priebežne informovať na tomto mieste.
Etwinning projekt – IC what UC
Žiaci 7. ročníka sa na základe minuloročného úspešného projektu Bridging our worlds, ktorý získal národný aj európsky certifikát kvality zapájajú do ďalšieho veľkého celoročného projektu s názvom IC what UC – vidím, to čo ty, ktorého spoluautorkou je pani učiteľka Walterová.
Do projektu je zapojených 9 partnerských škôl z 5 krajín – Grécko, Španielsko, Taliansko, Poľsko a Slovensko.
Projekt je zameraný na vzájomné porozumenie medzi rozličnými kultúrami a možnosť vďaka použitiu IKT vidieť rovnaký obraz v rovnakom čase. Konkrétne sa jedná o zapojenie študentov všetkých škôl do dialógu medzi kultúrami a prostredníctvom využívania informačných a komunikačných technológií, ktoré spolupracujú s cieľom spoznať seba navzájom, jednotlivé krajiny a kultúry. Zároveň sa zdokonalia v angličtine ako komunikačnom prostriedku v reálnych situáciách a tiež ako prostriedku pre spracovanie a zdieľanie informácií. Študenti získajú lepšie znalosti histórie, geografie a prírodných vied, zatiaľ čo v rovnakom čase budú cvičiť svoje komunikačné schopnosti v angličtine ako v písomnej aj ústnej forme. Zlepšia si zručnosti v tejto oblasti prostredníctvom využitia počítačov a ďalších technológií a naučia integrovať nástroje Webu 2.0 do ich učenia.
1. Aktivita
Žiaci našej školy získali pekný úspech, keď zvíťazili v 1. Aktivite projektu IC what UC – príprava loga projektu. Víťazným návrhom sa stal návrh Danky Bruderovej, ktorý v hlasovaní všetkých zúčastnených krajín získal prvé miesto a stal sa tak oficiálnym logom nášho nového projektu.
Aktivita – krajiny v protikladoch
Siedmaci ukončili prácu na ďalšej aktivite projektu – predstaviť svoju krajinu v protikladoch.
Výsledkom je zveršovaný „príspevok do hlavnej spravodajskej relácie televízne noviny“ natočený na video a zverejnený v priestore na spoluprácu projektu.
Tu je scenár nášho príspevku:
My country - Slovak Republic
A: Hello my dear best friends
I want the important messages to you send
B: What´s that?
A: I like my beautiful country
B:And why?
A: Because we have beautiful mountains
I go there at very least twice monthly...
B: However there’s not much to see on the hills,
Their forests were marred by wildfires and gales
A: And what about our clear river?
I spend a lot of time on bridges over...
B: It can be nice to see rivers, lakes, streams and ponds...
But I saw them leaving their confines and flooding our homes
A:
Still, I am happy living here, this country is so great
Everything I need is here from food to schools and play.
B:
You must be blind if all you see is nice things that you've got,
And all those poor who live in need, you easily forgot.
A:
These problems that you mock me with don't take all worth from land,
They’re merely some small blemishes, caused by thoughtless men.
Choir:
We still can change the bad we did, save world of which we're the masters.
B:
Surely you agree then that if people are to blame for this,
As people it is our job then to think and work to find a fix.
Choir:
If we don't try, then smaller wrongs will grow to great disasters.
Choir:
We still can change the bad we did, save world of which we're the masters.
If we don't try, then smaller wrongs will grow to great disasters.
Ďalšie videokonferencie
2.3.2016 sme mali videokonferenciu s novými kamarátmi z ďalšej partnerskej školy v Grécku z mesta Karditsa. Žiaci sa zoznámili, porozprávali sa o záľubách a rodinách. Grécki žiaci nám zaspievali krásnu pieseň Life is beautifull. Zahrali si hádankovú hru na základe fotografií obľúbených predmetov zverejnených každým žiakom vo webovom priestore projektu twinspce. Porozprávali sa o aktuálnom počasí v krajinách, obľúbených vyučovacích predmetoch a priebehu vyučovania.
11.3.2016 sme usporiadali ďalšiu videokonferenciu so žiakmi z gréckej školy Farsala. Zahrali sme si vedomostnú súťaž zameranú na vedomosti o jednotlivých partnerských krajinách na základe informácií, ktoré sme sa dozvedeli počas práce na projekte. Slovenskí aj grécki žiaci boli výborne pripravení a tak sa víťazom stali obidve družstvá.
4. aktivita – kolaboratívny príbeh
Žiaci spoločne so žiakmi ostatných partnerských krajín vytvorili v nástroji titan pad fantastický príbeh o zázračnej rastline, ktorú sa deti pokúšali vypestovať zo zvláštneho semienka v rozličných typoch fantastických krajín – Ego-land, Destroy-land, Polluted-land a Respect-land. Postupne tvorili postavy ľudí žijúcich v jednotlivých krajinách a odhaľovali ich charaktery. Zisťovali, že na rozvoj čohokoľvek, aj rast rastlinky zo semienka treba vytvoriť podmienky. Preto semienko v krajinách so zlými podmienkami nevyklíčilo a rastlinka nevyrástla. Zhodli s na tom, že ju treba preniesť do krajiny, kde sú vytvorené optimálne podmienky teda do krajiny Respect-land. Príbeh je metaforou na kultúrne rozdiely medzi krajinami a potrebu porozumenia a zbližovania sa ľudí vo svete.
Následne tento príbeh žiaci spoločne ilustrovali v nástroji google docs.
Výsledkom je elektronická kniha príbehu, ktorú spracovala pani učiteľka Walterová.
Pozrieť si ju môžete tu: http://joom.ag/bRzQ
Kolaboratívna báseň
Siedmaci boli opäť kreatívni. Spoločne so žiakmi ostatných krajín tvorili báseň s názvom Spring in my place, spring in our hearts – Jar v mojom meste, jar v našich srdciach. Verše básne boli zamerané na zdieľanie pozitívnych aj negatívnych pocitov detí vyvolaných prichádzajúcou jarou. Tieto verše zdieľali cez nástroj titan pad. Svoju báseň žiaci jednotlivých krajín zarecitovali na videu. Video zverejnili v prostredí projektu. V ďalšej fáze budú tieto videá spracované do spoločného projektu.
Tu je text našej časti básne:
I see lonely, sad trees.
Poor egoistic people paying fees.
IC what UC
I feel that spring is beautiful
every animal is magical.
I feel in the spring love
Nobody wants to say goodbye
I feel it´s here very near
It is getting closer for real
I feel what you feel
I hear the birds tweet
I hope everybody will have something to eat.
I hear animal, rabbits, deer
It´s clear that´s their fear.
I hear what you hear
I taste flavor of spring
spring is nice, I think
In the spring birds fly
I don´t want to see people cry
People try to be good
I want might fly too.
It tastes so sweet and nice
But witch out! It´s only rice!
I taste what you taste
I smell the arrival of spring
which can good gifts bring
Come here and smell
There´s nothing left
It´s empty, the well
I smell what you smell
I sense difference
So, please, try harder
Make stronger your sense
We can do it
We have chance.
I sense what you sense.
Ak ste zadali správny administrátorský e-mail, boli naň doručené dočasné prihlasovacie údaje. Tieto údaje sú platné iba 60 minút. Ak sa v tomto časovom intervale neprihlásite, budú obnovené pôvodné prihlasovacie údaje.
Prebieha testovanie