• Pedagogickí asistenti

          • Pedagogickí asistenti

          •  

            Pracovnú náplň pedagogického asistenta možno rozdeliť na štyri oblasti, v ktorých pôsobí. Zaraďujeme sem:

            1. Výchovno-vzdelávací proces:

            a) bezprostredná spolupráca s učiteľom v triede a s pedagogickými zamestnancami školy,

            b) uľahčovanie adaptácie dieťaťa na nové učebné prostredie a pomáhanie pri prekonávaní počiatočných jazykových, kultúrnych a sociálnych bariér,

            c) organizovanie otvorených vyučovacích hodín pre rodičov,

            d) vykonávanie dozoru počas prestávok,

            e) sprevádzanie žiakov mimo triedy,

            f) pomáhanie pri príprave učebných pomôcok.

                 2. Práca so žiakmi v mimo-vyučovacích aktivitách:

             

            a) priame vedenie alebo napomáhanie pri činnostiach voľnočasových aktivít (speváckych, hudobných, tanečných, výtvarných, dramatických a iných) s využitím individuálnych, skupinových alebo hromadných foriem výchovy,

            b) návšteva historických a kultúrnych pamiatok,

            c) zabezpečovanie účasti na spoločenských aktivitách na úrovni obce a regiónu,

            d) organizovanie spoločenských podujatí s rodičmi

            e) spolupráca so školskými zariadeniami zabezpečujúcimi výchovu a vzdelávanie v čase mimo vyučovania a v čase školských prázdnin.

            1. Spolupráca s rodinou:

            a) organizovanie stretnutí a spolupráca s rodičmi tak, aby sa cítili ako súčasť procesu vzdelávania,

            b) spoznávanie rodinného prostredia, sociálnych pomerov, záujmov rodičov dieťaťa.

            1. Oblasť vzdelávacích aktivít:

            a) účasť na vzdelávacích podujatiach určených pre asistentov učiteľa organizovaných školami alebo inými inštitúciami akreditovanými na túto činnosť.

             

             

            U nás na škole pôsobia pedagogickí asistenti financovaní zo:

            - štátneho rozpočtu (Mgr. Mosoriaková, Bc. Dukátová, p. I. Vandáková)

            - projektu POP II.:  ( p. B. Hajdinová, Bc. Čapeková)

            • Národný projekt Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II významne podporuje pozitívne zmeny v inkluzívnom vzdelávaní priamo v školskom prostredí prostredníctvom edukačnej podpory zo strany pedagogických asistentov (PA), asistentov učiteľa pre deti a žiakov so zdravotným znevýhodnením (AU) a členov inkluzívnych tímov (školský psychológ, špeciálny pedagóg a sociálny pedagóg) na školách.

            - Plánu obnovy: (Mgr. Bartošová, Ing. Podobek Pretóryová)

            • Pracovné miesta pedagogických asistentov sú financované z prostriedkov mechanizmu Plánu obnovy a odolnosti prostredníctvom príslušných Centier pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie.