• Školský digitálny koordinátor

          • Úloha školského digitálneho koordinátora

          • Úlohou školského digitálneho koordinátora je koordinovať informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie, resp. digitálnu budúcnosť.

            Náplňou práce školského digitálneho koordinátora nie je to isté ako to, čo tvorí náplň správcu siete IKT.

            Z hľadiska potrieb digitálnej transformácie vzdelávania má digitálny koordinátor pôsobiť v troch základných oblastiach:

            • vízia školy
            • škola ako komunita aktérov
            • škola ako vzdelávacie prostredie

            V zmysle novely zákona č. 138/2019 Z.z. má školský digitálny koordinátor zabezpečovať:

            • poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti zavádzania nových digitálnych metód do vzdelávania,
            • spätnú väzbu pedagogickým zamestnancom školy v uplatňovaní a využívaní digitálnych metód, foriem a didaktických prostriedkov vo výchove a vzdelávaní,
            • vzdelávanie zamestnancov v oblasti využívania digitálneho obsahu alebo foriem práce s digitálnym obsahom,
            • aktuálny digitálny materiál ku vzdelávacím štandardom vyučovacích predmetov alebo vzdelávacích oblastí,
            • pravidelnú informovanosť o aktuálnych možnostiach využívania digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní a možnostiach zabezpečenia kybernetickej bezpečnosti,
            • poradenstvo v rámci digitálnych technológií,
            • administráciu online testovaní,
            • dostupnosť externých vzdelávacích zdrojov.